niedziela, 27 grudnia 2009

O moździerzach i pancerzach

W końcu się przemogłem i zacząłem robotę z RKKA.
Dziś skończyłem moździerz 82mm wz. 1937 (nie 81mm! w rozpisce jest błąd, założenia takiej konstrukcji miały na celu uniemożliwienie korzystania wrogowi ze zdobycznej amunicji).
Do modelu dorobiłem dwójnóg ze spinacza. Przy reszcie obsługi dokonałem drobnych konwersji (jednemu towarzyszowi dałem pistolet zamiast pepeszki, a drugiemu dłoń zamiast rusznicy p-panc.)


Kolejną moją pracą, którą chciałem dziś przedstawić jest eksperymentalna figurka z plastelinowym pancerzem/kirysem SN-42.


Kirysy SN-42 wydawano wyłącznie w pododdziałach szturmowych saperów (ShISBr RGK – skrót od: „Szturmowa Inżynieryjno-Saperska Brygada Rezerwy Najwyższego Dowództwa”) oraz „tankodesantników” (desantowi piechoty zmotoryzowanej – żołnierzom przewożonym na pancerzach czołgów jako desant) w niektórych brygadach pancernych. Saperskie brygady szturmowe były elitarnymi oddziałami szturmowymi RKKA, służącymi do przełamywania silnie umocnionych i ufortyfikowanych punktów oporu nieprzyjaciela oraz wzmocnienia kluczowych lub szczególnie zagrożonych odcinków frontu. Żołnierze tych jednostek byli doń specjalnie dobierani, posiadali specjalistyczne przeszkolenie – dzięki temu odznaczali się ponadprzeciętną wytrzymałością, umiejętnościami bojowymi i morale. Kryterium pozostania w brygadzie były m.in. bardzo wysoka sprawność fizyczna oraz wiek poniżej 40 lat, podczas szkolenia szczególny nacisk położono na walkę wręcz (m.in. z użyciem łopatek) oraz rzut granatem.

Cały tekst (oraz zdjęcia) można przeczytać i zobaczyć na tej stronie ---> klik

Piosenka w ogóle nie związana z pracami, ale przyjemnie się przy niej maluje :)

2 komentarze:

  1. ladnie pomalowani - jakich farb uzywasz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tych malowałem Pactrami, ostatnio nabyłem farbkę do mundurów radzieckich firmy Vallejo. Na prawdę warto, efekty już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń